Menu Close

יישור שיניים בלי גשר – דרכים נוספות ליישור שיניים המתאימות למבוגרים

אחד מטיפולי השיניים הנפוצים ביותר, בוודאי בקרב צעירים וצעירות, הוא טיפול יישור. מדובר על תהליך שמתבצע לאורך מספר חודשים ולעיתים אפילו שנים, במהלכם מרכיבים גשר שיניים אשר מטרתו “ללחוץ” את השיניים ולקרב ביניהן, על מנת ליישר את קשת השיניים שלא יהיו מרווחים בין שן לשן.

עם זאת, הבעיה היא, שיש לא מעט צעירים וצעירות שלא עברו או לא עוברים את הטיפול. זה נובע מסיבות שונות. בין היתר, מסיבות כלכליות, מחוסר מודעות של ההורים, חוסר רצון של הילדים לעבור את הטיפול, לעיתים גם ההורים לא רוצים שהילדים יחמיצו לימודים או שזה יפריע להם בחיי החברה, ולכן הם מעדיפים לא להכניס אותם למסלול של טיפול, אף על פי שזה יכול לייצר לא מעט יתרונות בטווח הארוך ולמנוע בעיות שונות.

כאשר אותם צעירים וצעירות גדלים, אז יש להם אפשרות לעבור טיפול יישור שיניים. העניין הוא, שאף מבוגר לא רוצה ללכת עם גשר שיניים שכל אחד יכול לראות אותו. זה לא אסתטי ולא נעים לעין, מה עוד שזה יכול להיות גם לא נעים מבחינה מעשית, הרבה פעמים קשה ללעוס בצורה רגילה, האוכל נתקע בברזלים ועוד.

לכן, במהלך השנים נוצרו טיפולי שיניים שמתאימים למבוגרים, בין היתר גם טיפול יישור שיניים ללא גשר. מדובר על טיפול שמאפשר לאנשים שלא עברו טיפולים כשהיו צעירים, ליהנות מיישור שיניים באופן אופטימאלי. מן הסתם, לשם כך יש לפנות אל רופא שיניים שמתמחה בכך, הוא ידע לבצע את הבדיקות הרלוונטיות, לבחון האם באמת יש צורך בטיפול כזה וכיצד ניתן לבצע אותו. חשוב לדעת כי אדם אשר צריך השתלת שיניים לא יוכל לבצע טיפולי יישור שיניים.

כיצד אפשר לבצע יישור שיניים ללא גשר

ישנן שיטות שונות כיצד לבצע יישור שיניים מבלי להיעזר בגשר, כך מבצעים יישור שיניים לא סוטים מדרך הישר. לפני שנציג את השיטות, חשוב להדגיש, כל רופא יציע סוג טיפול מותאם למטופל, על פי מבנה השיניים, על פי הסיכוי של הטיפול להצליח, וכן על פי הצרכים והדרישות של המטופל, על מנת שהוא יוכל ליהנות באמת מטיפול איכותי וטוב.

דוגמא לטיפול כזה שנחשב מאוד פופולארי, הוא יישור שיניים שקוף. במקום להתקין גשר מברזל, פשוט מתקינים קשתיות שקופות, שאי אפשר לראות, ומדובר למעשה באותה שיטה כמו יישור שיניים עם גשר, רק הרבה יותר אסתטי, הרבה יותר נעים לעין.

דוגמא אחרת, זה קשת אלומיניום אשר אפשר לשלוף אותה. מדובר על קשת שניתן להשתמש בה רק בשעות הלילה למשל, ואז אף אחד לא יכול לראות אותה. חשוב להדגיש, שלא בכל מצב זה אפשרי ולא בכל מצב זה באמת יכול לעזור.

דוגמא דומה זה גשר שיניים פנימי, אשר פשוט מתקינים בתוך החלק הפנימי של הלסת, שכן כל הקוביות מותקנות בחלק הפנימי של השן, אז אי אפשר לראות אותן. זה מסובך להרכיב אבל זה לא מפריע אסתטית ולא מפריע לתפקוד היומיומי.

Posted in יישור שיניים

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *