Menu Close

רופאי שיניים – רופא שיניים לכל בעיה

בישראל של שנת 2019 קיימים מעל לשמונת אלפים רופאי שיניים, חלקם מוגדרים כרופאי שיניים כלליים והיתר מומחים בתחום זה או אחר של טיפולי שיניים. בחירת רופאי שיניים תמיד צריכה להתבצע בהתאם לגיל המטופל ולסוג הטיפול הנדרש. מעוניינים במידע אודות רופא השיניים אשר יעניק לכם את הפתרון המקצועי ביותר לבעיה ממנה אתם סובלים, התחילו לקרוא..
 
רופאי שיניים כלליים

אנשי מקצוע אלו למדו את מקצוע רפואת השיניים באחת האוניברסיטאות בארץ או בחו”ל וקיבלו תעודה המעידה כי הם רופאי שיניים מוסמכים וכן אישור ממשרד הבריאות כי הם מורשים להעניק טיפולי שיניים בישראל. חשוב לדעת כי החוק בישראל מותיר לכל רופא שיניים לבצע פעולות שונות, כולל השתלות שיניים, ניקויי של השיניים, ניתוחי חניכיים וטיפולי שיניים קונבנציונאליים, כמו למשל סתימות, טיפולי שורש ועוד.
 
רופאי שיניים לילדים

אנשי המקצוע ממליצים להתחיל להביא את הילד לבדיקות תקופתיות אצל רופא שיניים לילדים כבר בגיל שנה וזאת על מנת שהרופא יוכל לבצע מעקב אחר ההתפתחות של שיני הילד. בניגוד אל רופאי שיניים המטפלים במבוגרים, רופאי ילדים חייבים להיות באינטראקציה טובה עם הילדים.

הם חייבים להיות מודעים לפחדים שלהם, לאפשר להם להתבטא, להיות סובלניים ועדיין לשמור על מקצועיות ולהשיג את אותה מטרה שלשמה הילד הגיע אליהם. בנוסף לכך חובה לברר את הדברים הבאים טרם הילד מתחיל בטיפול אצל רופא שיניים זה או אחר:

  • תעודת הסמכה- בקשו מרופא השיניים להציג בפניכם את התעודה המאשרת כי מדובר ברופא שיניים מוסמך אשר סיים את לימודי השיניים שלו בהצלחה באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה בארץ או בחו”ל.
  • חברות באיגוד- כל רופא ילדים אשר התמחה ברפואת ילדים דואג להירשם ב- ‘איגוד הישראלי של רופאי שיניים לילדים’. וודאו כי הרופא בו אתם בוחרים אכן רשום באיגוד זה.
  • טיפולי הרדמה לילדים- חשוב מאוד לברר כי לרופא השיניים יש היתר ממשרד הבריאות לבצע הרדמות. רוב רופאי השיניים בארץ משתמשים בגז צחוק אשר מקל על הילדים לעבור טיפול שיניים שונים.  שימוש בגז זה וגם שימוש בהרדמה עמוקה יותר מחייבת אישור של משרד הבריאות. חשוב לדעת כי לא כל ילד יכול לעבור טיפול בגז צחוק והרופא תמיד יבצע בדיקה מקדימה של גיל הילד, ההיסטוריה הרפואית שלו ויוודא כי הוא אינו סובל מבעיות של סינוסים או מעברי אף חסומים.

רופאי שיניים מומחים

רופאי שיניים מומחים הם רופאי שיניים אשר למדו רפואת שיניים כללית וקיבלו רישיון לעסוק בתחום כמו כל רופאי השיניים הכלליים בישראל, אך לאחר מכן הם עברו התמחות בתחום ספציפי של טיפולי שיניים (השתלות שיניים, פה ולסת, יישור שיניים ועוד) אשר נמשכה בין ארבע לשש שנים.

ברחבי העולם נהוג כי רופאי שיניים מפנים את המטופלים שלהם לרופא מומחה לשיניים על כל בעיה אשר מצריכה פתרון של השתלה, ניתוחי חניכיים, יישור שיניים ועוד. בעשור האחרון ניתן לראות כי רופאי שיניים רבים בישראל החלו גם הם לאמץ גישה זו.

כיום, נהוג לחלק את רופאי השיניים גם בהתאם לסוג האוכלוסייה ורופאים כלליים נוהג להפנות את מטופליהם הקשישים אל רופאי שיניים המומחים בטיפולי לסתות ושיניים למבוגרים גריאטריים, רופאי שיניים המומחים בתחום הרפואה האסתטית ועולם המשפט פונה פעמים רבות אל רופאי שיניים המומחים בתחום המשפטי.
 
מעוניינים שאנו נעזור לכם לאתר רופא שיניים מומחה לסוג הבעיה ממנה אתם סובלים? מעוניינים במידע נוסף אודות רופאי שיניים מומחים? השאירו את הפרטים ואנו נחזור אליכם בהקדם.

Posted in רופאי שיניים