Menu Close

הלבנת שיניים – כל מה שאתם צריכים לדעת

הניקוטין, הקפה, צבעי מאכל, גרמו לשיניים שלנו לאבד את צבעם ואת הברק, עכשיו הגיע הזמן להחזיר אותו 
 
הלבנת שיניים היא טיפול נפוץ המשווק במגוון אדיר של “חבילות”- החל מהלבנה מקצועית על ידי רופאי שיניים, דרך ערכות ביתיות וכלה ב”משחות מלבינות”. בואו נראה כיצד מגיעים באמת לשיניים לבנות:

1. התאמת ציפיות

הדרך היחידה לקבל שיניים צחורות כשלג (במידה ולא נולדתם גנטית עם גוון שיניים זה) היא באמצעות השתלות שיניים, או לחליפין ציפוי השן בשתל חרסינה. טיפולים אלו יקרים ביותר (החל מ-20 אלף ₪ למשנן), בעלי תופעות לוואי רבות, ובדרך כלל אינם מומלצים לכלל האוכלוסיה על ידי רופאי שיניים.

2. טיפולי לייזר

זהו השם העממי למגוון הטכניקות של הלבנת שיניים על ידי רופאי שיניים. בפועל השימוש ב”לייזר” עצמו, כפי שנראה מיד, כמעט ונעלם מן העולם.
הפעולה מתחילה מציפוי השן בחומר פעיל, שישחרר רדיקלים חמצניים לאחר שיעבור שפעול (סנסיטיזציה) על ידי אור מקוטב. כדי להפחית פגיעה ברקמות הרקות, נמרח גם ג’ל הגנה על החניכיים.

לאחר מכן מתחילים להקרין את שכבת החומר הפעיל באור מקוטב, בדרך כלל תוך שימוש בנורת LED(בעבר השתמשו בלייזר, אולם כיום מרבית המרפאות עברו לטכנולוגיית הדיאודה- LED).

יש צורך בכ-3 מחזורים טיפוליים בממוצע לכל משנן, ואורך ההקרנה הוא מעט פחות מ-10 דקות. במילים אחרות, יחד עם מריחה וניקוי הפה, אורך הפעולה הוא פחות משעה בדרך כלל.

3. סדים אישיים

כאן מגבירים את חשיפת השיניים לחומר הפעיל (שוב, חומר שמשחרר רדיקלים חמצניים) על ידי הצמדת החומר לשן באמצעות סד. את הסד בונים על פי תבנית אישית לכל מטופל, ואילו מריחת החומר הפעיל והרכבתו נעשית בצורה עצמונית, ללא עזרת רופאי שיניים.

הכנת הסדים אורכת כמה שבועות ועלותה כ-2500 ₪ בממוצע. לעומת זאת החומר הפעיל עצמו הרבה יותר זול, פחות מ-400 ₪ למחזור טיפולים, וכמובן שבסדים ניתן יהיה להשתמש בדרך כלל גם להלבנות בעתיד.

אורך הטיפול עד לקבלת תוצאות משמעותיות נע בין 7 ימים לשבועיים, כשעה כל יום.

4. משחה למריחה עצמית

שיטה דומה לסדים אלא “פשוטה” יותר. הכוונה למריחה ישירה של מגוון המשחות להלבנות שיניים הנמכרות (רובן ללא מרשם רופא) בכל בתי המרקחת ורשתות הפארם. כיוון שאין כל חוצץ מכאני, החומר הפעיל נוטה “להשטף” עם הרוק. כיוון שכך ריכוזו על השן (באתר בו הוא אמור לפעול) נמוך יותר, ואילו ריכוזו ברוק (איפה שהוא עלול לגרום לנזק לחניכיים) גבוהה יותר. אין פלא אם כך ששיטה זו פחות יעילה משתי הנ”ל ונוטה יותר לתופעות לוואי, בראש ובראשונה כוויות בחניכיים. היתרון המשמעותי של השיטה- עלות זניחה ביחס לנ”ל, בין 100-300 ₪ למחזור טיפולים.

5. משחות שיניים “מלבינות”

משחות שיניים אלו לא באמת מלבינות פיגמנטציה שכבר נוצרה, שכן לצורך זה יש כאמור להשתמש ברדיקלים חמצניים. המשחות הללו מכילות בדרך כלל כמות גבוהה יותר של אלמנט מכאני (כדורים קטנטנים ש”מגרדים” את השן), ולכן אין להשתמש בהן בצורה בלעדית (מומלץ לא לצחצח במשחה “מלבינה” יותר מפעמיים שלוש בשבוע).

לסיכום, הלבנת שיניים היא פרוצדורה שמחירה יכול לנוע בין עשרות שקלים (בהלבנה עצמית) לבין כ-5000 ₪ (הלבנה “בלייזר”, או הלבנה על ידי רופאי שיניים), ואפילו יותר מכך (במקרה של השתלות שיניים אסטטיות או ציפוי בקרמיקה).

Posted in הלבנת שיניים

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *